Do testów aplikacja Win10 SmartHomePio obsługująca urządzenia BleBox

  • 13 Odpowiedzi
  • 1219 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline pio

  • ** 27
  • 0
    • Zobacz profil
  • Nazwa i wersja ID: pio
Cześć Wszystkim,

Jeśli macie ochotę przetestować aplikację, która obsługuje BleBox'y to zapraszam.

Kilka informacji o apce:

1) Obsługuje poniższe urządzenia BleBox
- SwitchBox
- SwithBoxD
- GateBox
2) Działa na Windows10, u mnie na tablecie na ścianie :)
3) Posiada moduł pokazujący obecny stan pogody dla wybranej miejscowości.
4) Posiada log ze zdarzeń zmiany stanów podłączonych do niej urządzeń.
5) Posiada 2 moduły:
- Symulator obecności – losowo włączane i wyłączane wskazane urządzenia w podanym przedziale godzin (imitujące obecność kogoś w domu)
- Wschody i zachody słońca – włączanie i wyłączanie urządzeń w oparciu o godziny wschodu i zachodu słońca.

Oczywiście planuję dalszy rozwój aplikacji :)

Instalacja jest bardzo prosta:
1) Należy pobrać plik startera, który jest pod adresem http://appmaster.pl:8088/homepio/getf?f=homepiostarter.exe
2) Zapisać go w dowolnym katalogu, najlepiej przeznaczonym na aplikację pod nazwą homepiostarter.exe
3) Po uruchomieniu homepiostarter.exe, główna aplikacja zostanie pobrana automatycznie. Okienko, które pokazuje się w przypadku zmian, zawiera także change log, czyli opis tego co się zmieniło.
4) Po odpaleniu programu należy:
- ustawić moduł pogody Zakładka Menu → Konfiguruj prognozę pogody
- wyszukać wspierane urządzenia BleBox Zakładka Menu → Szukaj urządzeń
- ewentualnie zrobić konfigurację Symulatora obecności i Modułu wschody i zachody słońca.


W załączeniu kilka fotek. Kontakt ze mną przez Forum lub piotrx151@gmail.com

Pozdrawiam,
Pio
*

Offline pmadry

  • * 9
  • 0
    • Zobacz profil
  • Nazwa i wersja ID: Domoticz / HAPCAN / BLEBOX
Odp: Do testów aplikacja Win10 SmartHomePio obsługująca urządzenia BleBox
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 13, 2017, 09:01:24 am »
Witam
Nie wiem czy akurat wersja win10 najbardziej mi się przyda ale jak wrócę do domu i czas pozwoli to potestuję
*

Offline pio

  • ** 27
  • 0
    • Zobacz profil
  • Nazwa i wersja ID: pio
Odp: Do testów aplikacja Win10 SmartHomePio obsługująca urządzenia BleBox
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 13, 2017, 09:03:06 am »
Ok, jak wersja sie ustabilizuje to wypuszcze na linuxa


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
*

Offline Andrzej

  • * 10
  • 0
    • Zobacz profil
  • Nazwa i wersja ID: Jedrek
Odp: Do testów aplikacja Win10 SmartHomePio obsługująca urządzenia BleBox
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 13, 2017, 03:37:26 pm »
Hej. Zainstalowałem wczoraj, dobrze to wyglada, ta aplikacja naprawdę jest potrzebna. Czekam na upgrade i wersje na iOS ;-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
*

Offline pio

  • ** 27
  • 0
    • Zobacz profil
  • Nazwa i wersja ID: pio
Odp: Do testów aplikacja Win10 SmartHomePio obsługująca urządzenia BleBox
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 13, 2017, 05:01:58 pm »
Hej. Zainstalowałem wczoraj, dobrze to wyglada, ta aplikacja naprawdę jest potrzebna. Czekam na upgrade i wersje na iOS ;-)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hej Andrzej, dzięki za zainteresowanie apką, mam jeszcze kilka pomysłów więc updaty pojawią się niebawem. Jeśli chodzi o wersję na IOS to w zamierzeniu aplikacja ma być na tablet powieszony na ścianie w domu więc jeśli tylko starczy czasu i zapału to raczej przekompiluje to na OSX ale jednym z pomysłów jest dorobienie REST więc można wtedy myśleć o Androidzie i IOS i telefonach . Na razie skupię się na Windowsach


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
*

Offline zen

  • *** 130
  • 3
    • Zobacz profil
  • Nazwa i wersja ID: Domoticz / OpenHAB
Odp: Do testów aplikacja Win10 SmartHomePio obsługująca urządzenia BleBox
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 14, 2017, 06:31:29 pm »
Nie tędy droga
*

Offline pio

  • ** 27
  • 0
    • Zobacz profil
  • Nazwa i wersja ID: pio
Odp: Do testów aplikacja Win10 SmartHomePio obsługująca urządzenia BleBox
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 20, 2017, 03:51:33 pm »
Zen ... a którędy droga ? Oświeć mnie


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
*

Offline lepian

  • * 24
  • 0
    • Zobacz profil
  • Nazwa i wersja ID: HCL/HCL/HCL2
Odp: Do testów aplikacja Win10 SmartHomePio obsługująca urządzenia BleBox
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 20, 2017, 09:46:16 pm »
Przydała by się możliwość dodania ręcznie po ip urządzenia , mój switchboxd nie daje się wyszukać automatycznie .
*

Offline pio

  • ** 27
  • 0
    • Zobacz profil
  • Nazwa i wersja ID: pio
Do testów aplikacja Win10 SmartHomePio obsługująca urządzenia BleBox
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 21, 2017, 03:07:10 am »
Przydała by się możliwość dodania ręcznie po ip urządzenia , mój switchboxd nie daje się wyszukać automatycznie .

Ok ... dodam taką możliwość ... tylko ciekawe dlaczego nie może go wyszukać ... czy adresacja switchboxa jest inna niż kompuer, z którego odpalasz aplikację? Wyszukiwanie zasadniczo dziala tak, że ściąga ip kompa, z którego odpalasz aplikację np. 192.168.1.11 i szuka urządzeń w zakresie od 192.168.1.2 do 192.168.1.255.
« Ostatnia zmiana: Luty 21, 2017, 03:14:19 am wysłana przez pio »
*

Offline lepian

  • * 24
  • 0
    • Zobacz profil
  • Nazwa i wersja ID: HCL/HCL/HCL2
Odp: Do testów aplikacja Win10 SmartHomePio obsługująca urządzenia BleBox
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 22, 2017, 04:59:42 pm »
Adresacje mam ok  , tel po wifi łączy się i pozwala włączać i wyłączać , apkka od blebox nie wyszukuje. Z kompa to samo przez www mogę z problemami na niego wejść i włączać i wyłączać , Twoja aappka go nie wyszukuje.  Wydaje mi się że to powiesił się sam SwithBoxD. Czasem mogę szybko na niego wejść a czasem długo czekam. Podejrzewam ,że restart prądowy by poprawił sytuacje ale chwilowo nie mam jak go odłączyć. Gdzieś czytałem apropo uptime że one mają jakiegoś watchdoga i to powoduje co jakiś czas poprawę  działania ale nie pozwala go odnaleźć ;/ . 
*

Offline pio

  • ** 27
  • 0
    • Zobacz profil
  • Nazwa i wersja ID: pio
Odp: Do testów aplikacja Win10 SmartHomePio obsługująca urządzenia BleBox
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 22, 2017, 10:25:19 pm »
Adresacje mam ok  , tel po wifi łączy się i pozwala włączać i wyłączać , apkka od blebox nie wyszukuje. Z kompa to samo przez www mogę z problemami na niego wejść i włączać i wyłączać , Twoja aappka go nie wyszukuje.  Wydaje mi się że to powiesił się sam SwithBoxD. Czasem mogę szybko na niego wejść a czasem długo czekam. Podejrzewam ,że restart prądowy by poprawił sytuacje ale chwilowo nie mam jak go odłączyć. Gdzieś czytałem apropo uptime że one mają jakiegoś watchdoga i to powoduje co jakiś czas poprawę  działania ale nie pozwala go odnaleźć ;/ .

Hmmm to mi wyglada na konfiguracje sieci, nie wiem czy masz stala adresacje na switchboxd ... jesli masz problemy z wbiciem sie na urzadzenie przez przegladarke i nie jestes w stanie wyszukac urzadzenia aplikacja wBox no to cos jest nie tak ... moze lepiej zwrocic sie o pomoc do producenta.
*

Offline lepian

  • * 24
  • 0
    • Zobacz profil
  • Nazwa i wersja ID: HCL/HCL/HCL2
Odp: Do testów aplikacja Win10 SmartHomePio obsługująca urządzenia BleBox
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 22, 2017, 11:03:47 pm »
Mam stałe ip w switchboxd + mam na mac adres switchboxd w routerze  ustawione stałe ip , jak mi się uda zrobić prądowy restart i temat się powtórzy na pewno zareklamuje  switchboxd. Ale z mojego doświadczenia wiem że wszystkie urządzenia z wifi się notorycznie wieszają ;/. Mam w sieci około 25 różnych urządzeń i tylko te z wifi trzeba co jakiś czas restartować aby była z nimi prawidłowa komunikacja . 
(edit)
Zeskanowałem swoją sieć programem look@lan (programik do znajdywania sprzętów w sieci) to switchboxd się pojawia ;/
« Ostatnia zmiana: Luty 22, 2017, 11:08:07 pm wysłana przez lepian »
*

Offline lepian

  • * 24
  • 0
    • Zobacz profil
  • Nazwa i wersja ID: HCL/HCL/HCL2
Odp: Do testów aplikacja Win10 SmartHomePio obsługująca urządzenia BleBox
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 26, 2017, 08:02:26 pm »
Po konsultacji interaktywnej z @pio wszystko smiga ;-)
*

Offline pio

  • ** 27
  • 0
    • Zobacz profil
  • Nazwa i wersja ID: pio
Odp: Do testów aplikacja Win10 SmartHomePio obsługująca urządzenia BleBox
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 26, 2017, 09:04:24 pm »
Po konsultacji interaktywnej z @pio wszystko smiga ;-)


W razie problemów polecam się na przyszłość :)