Forum użytkowników automatyki budynkowej

Inne => BleBox => Wątek zaczęty przez: grzegorz914 w Listopad 06, 2017, 09:09:39 am

Tytuł: Gwarancja BleBox
Wiadomość wysłana przez: grzegorz914 w Listopad 06, 2017, 09:09:39 am
Witam,

z tego co wiem to gwarancja na u rządzenia BleBox jest 5lat, ale jak jest z jej uznaniem?

Na początku października padł mi jeden z wLightBoxS zakupiony w czerwcu 2017 (zniknął z sieci jak i również zgasła na nim dioda), wysłałem go więc na reklamacje do firmy BTC Korporacja, sklep Kamami(RMA-128/17) i dziś mi Pani po prawie trzech tygodniach pisze że na dzień dzisiejszy reklamacja jest nie uznana ale rozpatrzenie zostaje przedłużone ze względu na to iż moduł został wysłany do producenta.
Ciekawe co na to producent?
Jaka jest podstawa nieuznania reklamacji przez przedstawiciela?, oczywiście brak jakiejkolwiek informacji w tym zakresie z ich strony.




Pozdrawiam
Grzegorz
Tytuł: Odp: Gwarancja BleBox
Wiadomość wysłana przez: viperlodz w Listopad 06, 2017, 09:20:04 am
Kiepski pośrednik moim zdaniem. Zapomniał o temacie i jak termin się kończył wysłał do Blebox.
Jak na razie raz do mnie klient przysłał moduł na reklamację Bleboxa i już następnego dnia miałem nowy u siebie;)
Tytuł: Odp: Gwarancja BleBox
Wiadomość wysłana przez: grzegorz914 w Listopad 06, 2017, 09:42:00 am
Kiepski pośrednik moim zdaniem. Zapomniał o temacie i jak termin się kończył wysłał do Blebox.
Jak na razie raz do mnie klient przysłał moduł na reklamację Bleboxa i już następnego dnia miałem nowy u siebie;)

Taka powinna być reakcja jeśli firma chce utrzymać renomę.
Tytuł: Odp: Gwarancja BleBox
Wiadomość wysłana przez: Patriko w Listopad 08, 2017, 08:39:50 pm
Cytat: grzegorz914
Ciekawe co na to producent?

Wczoraj do nas przyszedł Twój wLightBoxS (tak mi się przynajmniej wydaje bo to pierwszy wLightBoxS na reklamacji). Wyślemy jutro nowego (sprawdzenie co się z tym stało może chwilę potrwać) do BTC (chyba że napiszesz do nich maila i prześlą do nas info że możemy wysłać bezpośrednio do Ciebie) to będzie dużo szybciej :)

Ps., są dwie ścieżki - odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi i gwarancja producenta. Zawsze szybciej i łatwiej odesłać do nas niż do sprzedawcy, często się zdaża że np. sprzedawca nie ma u siebie zapasu danego produktu i to wszystko trwa.

Pozdrawiam,
Patryk
Tytuł: Odp: Gwarancja BleBox
Wiadomość wysłana przez: grzegorz914 w Listopad 09, 2017, 07:16:37 pm
OK,

Dzięki za reakcje, wysłałem meila do sprzedawcy aby wysłał info ze zgodą na bezpośrednią wysyłkę.

Powiedz mi jeszcze czy planujecie wprowadzić możliwość ustawienia statycznego adresu IP dla wLightBoxS w przyszłych wersjach firmware?.

Pozdrawiam
Grzegorz

Tytuł: Odp: Gwarancja BleBox
Wiadomość wysłana przez: Patriko w Listopad 10, 2017, 09:33:40 am
Na razie nie mamy jeszcze w konkretnych planach ustawienia adresu IP na sztywno w sterowniku (statyczny adres możemy uzyskać przez ustawienie routera) ale zmieniony będzie mechanizm odnawiania dzierżawy adresu tak więc powinien on zachowywać się bardziej statycznie.

Pozdrawiam,
Tytuł: Odp: Gwarancja BleBox
Wiadomość wysłana przez: grzegorz914 w Listopad 10, 2017, 03:32:52 pm
Na razie nie mamy jeszcze w konkretnych planach ustawienia adresu IP na sztywno w sterowniku (statyczny adres możemy uzyskać przez ustawienie routera) ale zmieniony będzie mechanizm odnawiania dzierżawy adresu tak więc powinien on zachowywać się bardziej statycznie.

Pozdrawiam,

No właśnie rezerwacja na poziomie rutera nie zawsze działa, pomimo iż ruter stara się wysyłać zawsze ten sam zarezerwowany adres dla danego urządzenia to urządzenie go odrzuca i efekt jest taki że komunikacji z urządzeniem niema. Mam nadzieje ze zmiana mechanizmu przydziału adresu DHCP rozwiarze ten problem.

Pozdrawiam
Grzegorz
Tytuł: Odp: Gwarancja BleBox
Wiadomość wysłana przez: k3rnell w Listopad 10, 2017, 03:58:33 pm
No właśnie rezerwacja na poziomie rutera nie zawsze działa
Zawsze można też w routerze ustawić skojarzenie IP z adresem MAC urządzenia, wtedy na 100% zostanie przyznane właściwe IP ;)
Tytuł: Odp: Gwarancja BleBox
Wiadomość wysłana przez: grzegorz914 w Listopad 10, 2017, 04:38:45 pm
No właśnie rezerwacja na poziomie rutera nie zawsze działa
Zawsze można też w routerze ustawić skojarzenie IP z adresem MAC urządzenia, wtedy na 100% zostanie przyznane właściwe IP ;)

A myślisz że na jakiej zasadzie działa rezerwacja IP na poziomie rutera? I niestety to 100% nie zawsze działa. Raz przydzieli i komunikacja działa a drugi raz niby terz przydzieli a nawet pokazuje że dostał ten sam adres ale komunikacji z modułem brak.
Wystarczy wtedy przeanalizować komunikacje i widać ze moduł pyta o adres IP ruter mu proponuje ten sam co poprzednio a moduł go odrzuca i tak w kółko.
Jeśli ktoś nie rozłącza zasilania tylko gasi oświetlenie zmniejszajac natężenie do zera to problemu nie zauwarzy.


Tytuł: Odp: Gwarancja BleBox
Wiadomość wysłana przez: g0g0 w Listopad 10, 2017, 07:07:25 pm
Mam wrażenie ze mam taki sam problem jak Grzegorz. Moduły po okresie 2 tyg przestaja odpowiadać, w statystykach wifi widac ze proboja sie komunikowac, niestety przypisanie MAC adresu do IP nic nie daje.
Tytuł: Odp: Gwarancja BleBox
Wiadomość wysłana przez: Patriko w Listopad 11, 2017, 10:37:51 am
g0g, grzegorz914 - jakich routerów używacie?
Tytuł: Odp: Gwarancja BleBox
Wiadomość wysłana przez: grzegorz914 w Listopad 11, 2017, 12:15:45 pm
g0g, grzegorz914 - jakich routerów używacie?

Security Appliance - Meraki MX65
Acces Point - Meraki MR52

P.S.- żadne inne urządzenia z rezerwacją adresu w sieci nie mają takiego problemu.
Tytuł: Odp: Gwarancja BleBox
Wiadomość wysłana przez: g0g0 w Listopad 11, 2017, 04:59:50 pm
Huwaei b593 tplink 6400 i orange aibox
Tytuł: Odp: Gwarancja BleBox
Wiadomość wysłana przez: Patriko w Listopad 14, 2017, 08:17:27 am
Takie dokładnie?

http://allegro.pl/router-huawei-b593-lte-wifi-bez-simlocka-2x7dbi-i6783321595.html
http://allegro.pl/alcatel-airbox-2-komplet-orange-i7034471434.html
http://allegro.pl/access-point-meraki-cisco-mr12-firewall-wips-hipaa-i6999632837.html

Tytuł: Odp: Gwarancja BleBox
Wiadomość wysłana przez: g0g0 w Listopad 14, 2017, 08:35:04 am
tak,dwa pierwsze takie byly, aktualnie posiadam:
http://allegro.pl/router-tp-link-tl-mr6400-4g-lte-wifi-sim-300mb-s-i7038896318.html
4   5C-CF-7F-   WPA2-PSK   123846   61896   
5   5C-CF-7F-   WPA2-PSK   123882   61917
6   5C-CF-7F-   WPA2-PSK   16   8   
7   5C-CF-7F-   WPA2-PSK   4   2   
8   5C-CF-7F-   WPA2-PSK   4   2
Za kazdym razem, po restarcie routera, tak wygladaja statystyki wireless.
Dwa pierwsze działaja.

Tytuł: Odp: Gwarancja BleBox
Wiadomość wysłana przez: grzegorz914 w Listopad 14, 2017, 08:49:43 am
Takie dokładnie?

http://allegro.pl/router-huawei-b593-lte-wifi-bez-simlocka-2x7dbi-i6783321595.html
http://allegro.pl/alcatel-airbox-2-komplet-orange-i7034471434.html
http://allegro.pl/access-point-meraki-cisco-mr12-firewall-wips-hipaa-i6999632837.html

Meraki MX65 jako serwer DHCP:
https://meraki.cisco.com/products/appliances/mx65

Meraki MR52 acces point
https://meraki.cisco.com/products/wireless/mr52

Jeśli moduły są na dłuższy czas wyłączone lub zrestartuje się serwer DHCP to dostają adres poprawnie i wszystko działa ale jeśli tylko je na chwile wyłącze i załączę  to oczywiście łącza się z siecią WLAŃ ale niema do nich dostępu. Poniżej zrzut logu z serwera DHCP.
Tytuł: Odp: Gwarancja BleBox
Wiadomość wysłana przez: grzegorz914 w Listopad 15, 2017, 02:50:09 pm
Cytat: grzegorz914
Ciekawe co na to producent?

Wczoraj do nas przyszedł Twój wLightBoxS (tak mi się przynajmniej wydaje bo to pierwszy wLightBoxS na reklamacji). Wyślemy jutro nowego (sprawdzenie co się z tym stało może chwilę potrwać) do BTC (chyba że napiszesz do nich maila i prześlą do nas info że możemy wysłać bezpośrednio do Ciebie)

Pozdrawiam,
Patryk

Moduł przyszedł i już działa, z ciekawości nie aktualizowane w nim firmware jest 1.12 ale problem z DHCP również występuje. Mam nadzieje ze uda wam się z tym uporać.

Dzięki za reakcje i wymianę.

Pozdrawiam
Grzegorz
Tytuł: Odp: Gwarancja BleBox
Wiadomość wysłana przez: grzegorz914 w Styczeń 23, 2018, 09:36:02 am
Cytat: grzegorz914
Ciekawe co na to producent?

Wczoraj do nas przyszedł Twój wLightBoxS (tak mi się przynajmniej wydaje bo to pierwszy wLightBoxS na reklamacji). Wyślemy jutro nowego (sprawdzenie co się z tym stało może chwilę potrwać)

Pozdrawiam,
Patryk

Witam,

czy udało wam się ustalić co było przyczyną uszkodzenia? bo właśnie padł mi drugi wLightBoxS, dokładnie ten sam objaw niebieska dioda nie mruga brak komunikacji.

Dla skonkretyzowania:

Lampa LED 3W taśma
Zasilacz LED MPL-06-12LC 6Watt  / https://www.neoled.com.pl/zasilacz_instalacyjny_mpl_06_12.html
Funkcja włącz/wyłącz realizowana poprzez odłączanie i włączanie zasilania 220Volt dla zasilacza (Faza) (Przekaźnik półprzewodnikowy)

Powiedz mi jakie są zasady reklamacji bezpośrednio u was, (coś wypełnić, dołączyć gdzie wysłąć)

P.S. - stosujecie jakieś zabezpieczenie na zasilaniu wLightBoxS w samym module?

pozdrawiam
Grzegorz
Tytuł: Odp: Gwarancja BleBox
Wiadomość wysłana przez: Patriko w Styczeń 23, 2018, 10:41:44 pm
grzegorz914, podeślij po prostu do nas

Blebox sp. z o.o.
Kunickiego 63
54-616 Wrocław

wraz z adresem zwrotnym.

Co do poprzedniego modułu muszę sprawdzić. Jeśli dobrze zrozumiałem podłączenie: przekaźnik (sterowany niezależnie spoza wLightBoxS -> zasilacz -> wLightBoxS -> taśma LED?

Co do zabezpieczenia: układ LC, zabezpieczenie nadprądowe, zabezpieczenie termiczne, transil - powinno dużo przeżyć...
Tytuł: Odp: Gwarancja BleBox
Wiadomość wysłana przez: grzegorz914 w Styczeń 24, 2018, 06:02:33 am
grzegorz914, podeślij po prostu do nas

Blebox sp. z o.o.
Kunickiego 63
54-616 Wrocław

wraz z adresem zwrotnym.

Co do poprzedniego modułu muszę sprawdzić. Jeśli dobrze zrozumiałem podłączenie: przekaźnik (sterowany niezależnie spoza wLightBoxS -> zasilacz -> wLightBoxS -> taśma LED?

Co do zabezpieczenia: układ LC, zabezpieczenie nadprądowe, zabezpieczenie termiczne, transil - powinno dużo przeżyć...

Tak dokładnie taka kolejności PLC>>Przekaźnik SSR>>Zasilacz>>>wLightBoxS>>Taśma LED

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Gwarancja BleBox
Wiadomość wysłana przez: Patriko w Styczeń 24, 2018, 08:35:28 am
Czekaj, wLightBoxS jest przed zasilaczem, po stronie 230V??
Tytuł: Odp: Gwarancja BleBox
Wiadomość wysłana przez: grzegorz914 w Styczeń 24, 2018, 08:39:50 am
Czekaj, wLightBoxS jest przed zasilaczem, po stronie 230V??

Oczywiście za zasilaczem, jeszcze byłem zaspany jak pisalem.

P.S. - taka mała informacja dzień wcześniej moduł zresetował mi się do ustawień fabrycznych i przywrócił soft 0.112, wiec skonfigurowałem go na nowo i do wieczora działał OK, rano niestety już się nie załączył.