inBox - przyciski bez kabli

  • 38 Odpowiedzi
  • 2848 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline Patriko

  • Moderator
  • ***** 364
  • 19
    • Zobacz profil
  • Nazwa i wersja ID: Darin/BleBox.eu
Odp: inBox - przyciski bez kabli
« Odpowiedź #30 dnia: Kwiecień 11, 2018, 01:42:41 pm »
:)
ad. PS. Przyznaję się i dziękuję :))
ad. PS2. Jesteśmy prawie że sąsiadami, tak więc Wroled jest u nas prawie codziennie, stąd zawsze wiedzą o nowościach szybciej niż z oficjalnych źródeł :)
*

Offline maks87

  • ** 34
  • 0
    • Zobacz profil
  • Nazwa i wersja ID: Domoticz
Odp: inBox - przyciski bez kabli
« Odpowiedź #31 dnia: Kwiecień 11, 2018, 02:11:47 pm »
No to już wszystko jasne:)
Moje zamówienie robiłem właśnie wczoraj koło południa we wroldzie, w tej chwili czekam aż przesyłka będzie umieszczona w paczkomacie więc mam nadzieję, że dzisiaj ją odbiorę. Czas realizacji zamówienia na prawdę błyskawiczny:)
*

Offline maks87

  • ** 34
  • 0
    • Zobacz profil
  • Nazwa i wersja ID: Domoticz
Odp: inBox - przyciski bez kabli
« Odpowiedź #32 dnia: Kwiecień 13, 2018, 01:18:08 pm »
Bleboxy (a dokładnie shutterboxy i inboxy) wreszcie wczoraj do mnie dotarły, więc mam pierwsze spostrzeżenia i wyniki testów. Ponieważ to temat o inboxie to tylko o tym napiszę.
Miałem problem aby sparować inboxa z shutterboxie, a dokładnie z wprowadzeniem inboxa w tryb serwisowy. Przeczytałem instrukcję, obejrzałem filmik na YT i nie udawało mi się wejść w tryb serwisowy. Np. po 8 sekundach kiedy to dioda zaczęła mrygać szybciej, chwilę po tym wszystkie diody szybko zamrygały i nic dalej się nie działo. W kolejne próbie udało mi się po 8s nacisnąć 2 razy szybko i znowu to samo, diody mrygają i nic. Po jakiejś godzinie prób wreszcie inbox wszedł w tryb serwisowy a parowanie się udało. Przypisałem tylko jeden przycisk, rozumiem, że jak chcę kolejny to cały proces parowania robię tak samo, a jedynie na końcu naciskam inny klawisz?

Przeprowadziłem również testy zasięgu i tutaj duuuże rozczarowanie. Działanie przez 5 pięter w bloku było raczej mało realne, ale okazało się, że mają shutterboxa w mieszkaniu, wystarczyło, że wyszedłem na klatkę schodową i już komunikacji nie było. Również kiedy shutterbox leżał w mieszkaniu na 5 piętrze, przy parapecie, a ja próbowałem go sterować inboxem będąc na dworze, nic nie działało. Natomiast w mieszkaniu o wielkości 72m2 wszystko działa jak trzeba.
*

Offline zen

  • *** 149
  • 3
    • Zobacz profil
  • Nazwa i wersja ID: Home Assistant
Odp: inBox - przyciski bez kabli
« Odpowiedź #33 dnia: Kwiecień 15, 2018, 08:56:53 pm »
Bleboxy (a dokładnie shutterboxy i inboxy) wreszcie wczoraj do mnie dotarły, więc mam pierwsze spostrzeżenia i wyniki testów. Ponieważ to temat o inboxie to tylko o tym napiszę.
Miałem problem aby sparować inboxa z shutterboxie, a dokładnie z wprowadzeniem inboxa w tryb serwisowy. Przeczytałem instrukcję, obejrzałem filmik na YT i nie udawało mi się wejść w tryb serwisowy. Np. po 8 sekundach kiedy to dioda zaczęła mrygać szybciej, chwilę po tym wszystkie diody szybko zamrygały i nic dalej się nie działo. W kolejne próbie udało mi się po 8s nacisnąć 2 razy szybko i znowu to samo, diody mrygają i nic. Po jakiejś godzinie prób wreszcie inbox wszedł w tryb serwisowy a parowanie się udało. Przypisałem tylko jeden przycisk, rozumiem, że jak chcę kolejny to cały proces parowania robię tak samo, a jedynie na końcu naciskam inny klawisz?

Przeprowadziłem również testy zasięgu i tutaj duuuże rozczarowanie. Działanie przez 5 pięter w bloku było raczej mało realne, ale okazało się, że mają shutterboxa w mieszkaniu, wystarczyło, że wyszedłem na klatkę schodową i już komunikacji nie było. Również kiedy shutterbox leżał w mieszkaniu na 5 piętrze, przy parapecie, a ja próbowałem go sterować inboxem będąc na dworze, nic nie działało. Natomiast w mieszkaniu o wielkości 72m2 wszystko działa jak trzeba.

Skąd to rozczarowanie? To i tak dobry winik
*

Offline Gams

  • * 15
  • 0
    • Zobacz profil
Odp: inBox - przyciski bez kabli
« Odpowiedź #34 dnia: Kwiecień 15, 2018, 10:11:05 pm »
Próbowałeś zmienić kanał wifi? Zainstaluj sobie jakiś skaner wifi na telefonie i zobacz czy jakiś sąsiad nie sieje sygnałem na tej samej częstotliwości/kanale.
*

Offline maks87

  • ** 34
  • 0
    • Zobacz profil
  • Nazwa i wersja ID: Domoticz
Odp: inBox - przyciski bez kabli
« Odpowiedź #35 dnia: Kwiecień 16, 2018, 09:41:46 am »
Próbowałeś zmienić kanał wifi? Zainstaluj sobie jakiś skaner wifi na telefonie i zobacz czy jakiś sąsiad nie sieje sygnałem na tej samej częstotliwości/kanale.
Nie chodzi mi o połączenie shutterbox<>router tylko o połączenie shutterbox<>inbox, a tutaj nie mamy możliwości wyboru kanału na jakiś to połączenie pracuje. A to jest chyba uWIFI czyli chyba nieco inaczej działa niż zwykłe WIFI - ale tutaj nie mam wiedzy więc sam chętnie się dowiem, w jaki sposób odbywa się taka komunikacja


Skąd to rozczarowanie? To i tak dobry winik
No właśnie spodziewałem się nieco lepszego wyniku. Moje testy działania między parterem a 5 piętrem raczej od razu były skazane na niepowodzenie, ale liczyłem, że będzie chociaż trochę lepiej. Nawet sam Patriko pisał aby spróbować:)
Ogólnie zasięg inBoxa jest wyższy niż dla większości połączeń typu smartfon-access point ale byłbym huraoptymistą gdybym powiedział że przez 5 pięter betonu przejdzie. Raczej nie ale nie zaszkodzi spróbować.
P.
*

Offline maks87

  • ** 34
  • 0
    • Zobacz profil
  • Nazwa i wersja ID: Domoticz
Odp: inBox - przyciski bez kabli
« Odpowiedź #36 dnia: Czerwiec 12, 2018, 12:40:51 pm »
No i po 2 miesiącach używania pojawiły się niestety problemy. Posiadam w domu 3 shutterboxy, każdy z nich ma sparowanego po jednym inBoxie. W weekend 2 z 3 inboxów przestały działać. Zarówno pojedynczy klik jak i długie przytrzymanie nie działało, pomimo, że w shutterboxie pilot był widoczny. Odłączenie od prądu shutterboxa nic nie dało, dopiero usunięcie parowania i ponowne parowanie rozwiązało problem (tak na prawdę zrobiłem to na jednym inboxie, drugiego jeszcze nie ruszałem).
Ktoś miał już takie problemy? Z czego to może wynikać? Przyznam, że liczyłem na niezawodność w tym sprzęcie, do tej pory wszystko działało, a tutaj taka niemiła niespodzianka. Dodatkowo w weekend miałem gości którym chciałem zaprezentować i zareklamować działanie bleboxów - efekt niestety był odwrotny od zamierzonego, zamiast namówić na zakup bleboxów, teraz na 100% już ich te osoby nie kupią (pomimo ogólnie pozytywnego odbioru). Jednak niespodziewanie odłączenie możliwości sterowania jest dużym problemem. U mnie na szczęście mam też klawisze przy shutterboxie więc sterowanie miałem, ale gdyby nie to, to pozostało by tylko sterowanie przez telefon.
*

Offline Patriko

  • Moderator
  • ***** 364
  • 19
    • Zobacz profil
  • Nazwa i wersja ID: Darin/BleBox.eu
Odp: inBox - przyciski bez kabli
« Odpowiedź #37 dnia: Czerwiec 14, 2018, 09:40:13 am »
Hej!

@Maks87, czy zbiegło się to np. z aktualizacją modułów albo z parowaniem z innymi urządzeniami? W jakiej wersji masz shutterBoxy i inBoxy? Postaramy się to odtworzyć i usunąć problem.

Pozdrawiam!
Patryk
*

Offline maks87

  • ** 34
  • 0
    • Zobacz profil
  • Nazwa i wersja ID: Domoticz
Odp: inBox - przyciski bez kabli
« Odpowiedź #38 dnia: Czerwiec 14, 2018, 07:43:32 pm »
Ja żadnej aktualizacji nie robiłem, no chyba, że Wy jakoś zdalnie i automatycznie:)
Na wszystkich trzech shutterboxach które posiadam są następujące wersje:
Sprzęt: 9.1
Oprogramowanie: 0.600
API: 20170901
Jeśli chodzi o inboxy to nie wiem jak sprawdzić jaką mam wersję - podpowiesz?

I sytuacja wygląda tak jak napisałem (+mały update):
- shutterbox nr1 działał z inboxem cały czas bez problemu
- shutterbox nr2, a dokładnie to sterowanie nim przez inboxa przestało działać jakiś tydzień temu (nie pamiętam dokładnie daty, ale to gdzieś 6-8 czerwca), 11 lub 12  czerwca usunąłem parowanie inboxa w tym shutterboxie, dokonałem ponownego parowania i wszystko działa
- shutterbox nr3, tak samo jak nr2, przestał działać jakiś tydzień temu (czy to był ten sam dzień, nie wiem, bo dla tych dwóch nie używam na co dzień sterowanie inboxem), ale z braku czasu nic z nie robiłem. Wczoraj miałem się zabrać za ponowne parowanie i okazało się, że nie ma takiej potrzeby bo inbox po prostu zaczął działać. No to tutaj już w ogóle byłem zdziwiony, że samo przestało działać, i po kilku dniach samo się naprawiło:)

Jak coś mogę podać ID urządzeń jeśli to w czymś pomoże.