Wybór systemu

  • 10 Odpowiedzi
  • 4277 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline pitt2k

  • * 5
  • 0
Wybór systemu
« dnia: Maj 28, 2016, 09:01:12 am »
Witam,

Jestem nowy w tematch ID, poszperałem w internetach i wiem już więcej niż tydzien temu, ale daleko mi do poziomu Kolegów z forum. Zatem pytam.
Robie generalny remont domu, bedzie wymiana calej instalacji elektrycznej, wiec mozna rozlozyc kabelki odpowiednio. I tutaj moje wymagania co do systemu automatyki:
- sterowanie gniadkami (on/off) w zasadzie nie jest potrzebne, ale dobrze by bylo na przyszlosc to dobrze okablowac - myslalem o rozlozeniu kabli w topologii gwiazdy tak aby sterowac caloscia w jednym miejscu
- czujki alarmowe w pomieszczeniach (okolo 10-15 czujek w calym domu) + kontaktrony na oknach (pewnie z-wave)
- mozliwosc podpiecia kamer po IP
- monitoring zewnetrzny za pomoca kamer (idealnie by bylo gdyby kamery zaczely rejestrowac kiedy pojawi sie ruch a nie caly czas 'ciagnely' prad)
- sterowanie oswietleniem na razie nie potrzebne
- sterowanie brama i podlewaniem ogrodu jak najbardziej

To sa moje wymagania, a tutaj przykladowe sceny ktore chcialbym obslugiwac:
- wylaczenie wszystkich swiatel przy wyjsciu z domu
- wlaczenie swiatla losowo kiedy jestem na wakacjach
- otwieranie bramy/furtki zdalnie bez ruszania sie z fotela (idealnie jakbym widzial na smartfonie obraz z kamerki przy furtce i otworzyl furtke lub brame)
- zdalne wlaczenie alarmu i informacje o zalaczeniu sie alarmu kiedy mnie nie ma
- sterowanie ogrzewaniem tylko za pomoca termostatow oraz monitoring pieca

Nie chce sie ograniczac do jednej technologii, najlepiej czesc po kablu a czesc bezprzewodowo.
Wstepnie moj wybor padl na Vera ale czekam na inne propozycje.

Nie mam systemu alarmowego, chcialbym to 'ogarnac' za pomoca ID. Moze to zly pomysl?

Z gory dzieki za wszystkie posty!

Pozdr,
p.



*

Offline Kamikaze

  • Administratorzy
  • ***** 105
  • 4