Zawór z-wave zasilanie z akumulatora

  • 5 Odpowiedzi
  • 4133 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline nadol

  • * 8
  • 0
Zawór z-wave zasilanie z akumulatora
« dnia: Maj 25, 2019, 03:05:17 pm »
Cześć wszystkim,
mam prośbę o wskazówkę i pomoc, bo jestem całkowicie zielony w tematach zasilania. Posiadam siłownik zaworu wodnego, coś typu zipato przykrecany do rurki. Widzę na ali w specyfikacji, że zasilany jest zasilaczem12v 1A. Niestety w miejscu gdzie chciałbym go zainstalować nie mam zasilania i zastanawiam się nad możliością podłączenia go pod akumulator np. motocyklowy, taki mniejszy. Czy działałoby takie rozwiązanie? Pociągnąłby kilkadziesiąt otwarć i zamknięć zaworu do kolejnego naładowania jakimś prostownikiem i czy wytrzymują tego typu obciążenie takie akumulatory (np w moto są stale doładowywane jakimś alternatorem)?
Może ktoś z Was ma podobne rozwiązanie? Byłbym bardzo wdzięczny za wszelkie wskazówki w temacie :)

Serdecznie pozdrawiam
nadol
Odp: Zawór z-wave zasilanie z akumulatora
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 25, 2019, 03:47:58 pm »
Ile czau potrzebuje siłownik na całkowite zamknięcie lub otworzenie zaworu ?
Co będzie sterowało tym siłownikiem ?
*

Offline nadol

  • * 8
  • 0
Odp: Zawór z-wave zasilanie z akumulatora
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 25, 2019, 07:15:04 pm »
Serdeczne dzięki za odpowiedź i pomoc w temacie :)

Siłownik sterowałby zaworem wyjścia wody na taras (zawór umiejscowiony jest w łazience - niestety już zabudowanej bez dostępu do zasilania elektrycznego). Później przewiduję jakieś dalsze elektrozawory na zewnątrz i podział na strefy. Na razie przewiduję otwieranie i zamykanie wody do zabawy dla dziecka... załóżmy, że kilkanaście razy w miesiącu :)

Czas otwarcia i zamknięcia 5 - 10 sekund

To jest coś tego typu, tylko od chińczyków :P
Silownik-Z-Wave-GR-105-dla-zaworow-z-raczka

Jeszcze raz wielkie dzięki za wsparcie i podpowiedzi :)
Odp: Zawór z-wave zasilanie z akumulatora