Powiadomienie o niezamknięciu drzwi na zamek dzięki Universal Sensor.

  • 0 Odpowiedzi
  • 1875 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Witam,
Chciałem Wam opisać mój pomysł na powiadomienie o niezamknięciu drzwi. Razem z żoną jesteśmy zapominalscy i zdarza nam się nie zamknąć na zamek drzwi na noc.
Wychodząc z domu czasem też nie pamiętam czy zamknąłem drzwi.

Postanowiłem do tego wykorzystać fibaro, tak żeby wychodząc z domu nie wracać się i sprawdzić czy drzwi od mieszkania zamknąłem.

Mój pomysł jest banalnie prosty:
Wykorzystując micro-styk i universal sensor mam możliwość powiadomienia o tym, że drzwi nie zostały zamknięte na zamek przez co najmniej 5 minut.
Drugie wejście universal sensora wykorzystałem do podłączenia dzwonka. Dzięki temu będę miał informacje czy ktoś dobija się do drzwi. Wtedy kamerka zrobi zdjęcie osobnika przed drzwiami (w przyszłości).
Jeśli kogoś zainteresuje mogę porobić zdjęcia i bardziej opisać.


Potrzebuję też Waszej pomocy.
Zbudowałem do tego scenę, która powiadamia mnie o fakcie niezamknięcia drzwi.  Jednak push, który wyskakuje na Ipad Air nie wydaje dźwięku - pikania.
Chciałbym aby push pojawiał się z dźwiękiem. (np takim jak po wykryciu ruchu - alarm). Jak to zrobić?
Mój kod push wygląda tak:

--[[

%% properties

 

%% globals

--]]

 

-- zmienna przechowująca adres ikony motion sensora, trzeba zmienić IP centralki (naruszone oko motion_sensor100.png)

local imgUrl = 'http://192.168.0.50/fibaro/icons/User1001/User1001100.png'

 

fibaro:call(100, "sendDefinedPushNotification", "1"); -- podajesz ID urządzenia, a następnie ID powiadomienia do wyslania

 

HomeCenter.PopupService.publish({

   title = 'Drzwi niezamknięte', -- Tytuł wywolania

    subtitle = os.date("%I:%M:%S %p | %B %d, %Y"),

   contentTitle = 'DRZWI NIEZAMKNIĘTE!', -- Nagłówek zawartości popupu (opcjonalny)

   contentBody = 'Czy drzwi mają pozostać otwarte?', -- Część właściwa powiadomienia (pole wymagane)

   img = imgUrl,

   type = 'Critical', -- typ powiadomienia: 'Info' - kolor niebieski, 'Success' - kolor zielony, 'Warning' - kolor żółty, 'Critical' - kolor czerwony

    -- definicja przycisków, 'caption' - tekst, sceneId - Id Sceny, która powinna zostać odpalona po wciśnięciu przycisku (0 to brak sceny)

    -- maksymalnie można zdefiniować 3 przyciski, nie trzeba definiować żadnego - domyślnie pojawi się jeden z tekstem 'Ok'

   
buttons = {

{ caption = 'Yes', sceneId = 0 },

{ caption = 'No', sceneId = 0 }

    }

     
   

})
« Ostatnia zmiana: Lipiec 30, 2016, 10:31:43 pm wysłana przez Fiadoni »