sterowanie grzejnikami elektrycznymi

  • 1 Odpowiedzi
  • 1551 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline panpremier

  • * 1
  • 0
  • Nazwa i wersja ID: Pan Premier
sterowanie grzejnikami elektrycznymi
« dnia: Sierpień 01, 2018, 11:04:05 am »
Szanowni Forumowicze, proszę o poradę.

Planuję w nowym domu podłączyć grzejniki elektryczne do systemu Fibaro, by móc sterować nimi zdalnie. Jedyna kombinacja, jaka przychodzi mi do głowy, to umieszczenie przełączników w gniazdkach, do których będą podłączone grzejniki oraz czujników temperatury w pomieszczeniach. Takie rozwiązanie umożliwia jednak tylko zero-jedynkowe sterowanie grzejnikami, tzn. włączanie ich lub wyłączanie w zależności od odczytów czujników temperatury, co skutkuje tym, że grzejnik albo pracuje na pełnej mocy albo wcale (nie znam się na budowie grzejników, więc to jedynie moje przypuszczenia ;-)). Zastanawia mnie, czy w sytuacji, gdy większość grzejników elektrycznych ma obecnie wbudowane termostaty (np. https://www.grzejnikiadax.pl//947-adax-neo-np.htmls), takie sterowanie grzejnikiem jest optymalne i ma sens.

Czy to jedyny sposób na rozwiązanie problemów, czy są lepsze?
Odp: sterowanie grzejnikami elektrycznymi
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 19, 2018, 11:26:42 pm »