Forum użytkowników automatyki budynkowej
Inne => Grenton => Wątek zaczęty przez: mariuszgl w Sierpień 29, 2017, 08:22:09 am
-
Witam,
Mam problem ze zdalnym połączeniem.
Mam publiczne IP
Dla centralki przypisałem ip 192.168.0.10
Przekierowałem port na ruterze: 1234.
Aplikacje nie może połączyć się z centralką.
Czy centralka domyślnie odpowiada na porcie 1234 ?
Jak może być przyczyna ?
Pozdrawiam
-
Ja łączę się przez VPN i jest ok. Nie ma problemu aby odpalić OM i coś tam sobie podziałać (za wyjątkiem wgrywania bo to jest po lanie tylko).
-
Czyli masz ruter obsługujący VPN + aplikacje na telefon?
To jest bezpieczne rozwiązanie ale wymaga zestawienia połączenie.
Nie będzie działać zwykłe przekierowanie portów ? Przecież aplikacja szyfruje połączenie.
-
Witam,
Konfiguracja zdalnego dostępu powinna wyglądać następująco:
- na routerze konfigurujemy przekierowanie z zewnętrznego adresu IP np. z portu 1234 (lub inny wolny) na wewnętrzny adres IP modułu CLU i port 1234 (port wewnętrzny CLU to zawsze 1234);
- następnie z menu aplikacji Home Manager wybieramy: ustawienia->zdalny dostęp oraz interfejs, dla którego konfigurujemy przekierowanie i podajemy tam: adres lokalny (adres IP CLU) + port 1234 i adres zdalny (publiczny adres IP) + port (ten, z którego ruch będzie przekierowany).
Pozdrawiam,
Marek P.
-
Odnośnie: "adres lokalny (adres IP CLU) + port 1234"
Dla adresu lokalnego nie da się wpisać portu i ip
-
Adres lokalny wraz z portem zostanie wpisany automatycznie po wysłaniu interfejsu z OM do aplikacji HM.