Witaj,
Jaka wersja softu na HC2? Jeśli stara, to zaktualizuj do 4.110 (produkcyjna, odpuść sobie wszystkie bety) jest już 4.120, ale jeszcze nie testowałem.
skorzystaj z procedury:
https://forum.fibaro.com/index.php?/topic/23474-chaickas-update-procedure/Ja przeprowadziłbym przede wszystkim pełną rekonfigurację modułu (jak najbliżej centrali), razem z usunięciem go z centrali (poprzez przycisk B). Niestety zauważyłem, że istnieje różnica pomiędzy wymuszonym usunięciem i wg szablonu.
Sprawdź, czy po upgrade softu również wykona się aktualizacja firmware.
Jeśli to nie pomoże, to poszukaj źródła zakłóceń, może jest problem z komunikacją.
Ponadto czasami moduły "umierają" i jest efekt jak u Ciebie, ludziska piszą różne sceny na budzenie "umarlaków", więc może trzeba będzie iść w tym kierunku.
Jeśli dojdziesz do wniosku, że moduł jest uszkodzony to reklamuj (jeśli na gwarancji).